josefinesdays.blogg.se

19 mars - bali

Publicerad 2013-03-21 18:01:09 i resa,

När vi kom till kuta hade vi bestämt att vi skulle åka på en utflykt för att se lite mer av bali. När vi skulle boka utflykten skulle den kosta 145 000 indonesiska rupiah men vi lyckades pruta ner det till 500 000 rupiah vilket är cirka 350 svenska kronor. För det priset fick vi en privat chaufför som körde oss vart vi ville hela dagen och en privat guide (som mest gick runt och pratade om magiska svampar hela dagen). Vi blev hämtade klockan 2:30 på natten och skjutsade till lovina beach, där fick vi vänta en stund sen åkte vi ut med en jätteliten båt för att se delfiner i soluppgången. Det var bland det finaste jag sett, det var var massor delfiner som hoppade runt oss. Efter det fick vi frukost och sen åkte vi vidare till the hot springs, heliga heta källor med vatten. Sen begav vi oss mot balis högsta vattenfall. Vi fick gå igenom en jättelång trapp med höga trappsteg igenom djungeln för att komma dit, benen skakade på oss när vi kom fram. Vattenfallet var så himla fint och vi fick bada vid det om vi ville, tyvärr var det svinkallt i vattnet så det blev inget bad för oss! Efter att ha gått upp för den sjukt långa trappen i cirka 35 graders värme igen så rann svetten på oss. Lyckades även bli biten i halsen av en spindel mitt i djungeln och fick lite smått panik efter alla historier vi hört om mördarspindlar, men efter att guiderna kollat på bettet försäkrade de mig om att det inte var något farligt och vi åkte vidare till the monkey forest. The monkey forest låg precis vid en väg och det sprang apor och rotade bland skräp längs hela vägkanten. Vi matade dem med jordnötssmör vilket de älskade. Nästa stopp var en fin restaurang med utsikt över stora risodlingar. Där åt vi kinabuffe innan vi åkte till ett ställe där de odlade världens dyraste kaffe, te och olika frukter. Där provade olika sorters te och kaffe, de hade ett riktigt gott lemongrasste! Efter det var våran utflykt slut, men chauffören och guiden verkade nästan ledsna över att lämna oss så de erbjöd sig att skjutsa oss in till stan och vänta medan vi hämtade våra kläder  som varit på tvätt innan de skjutsade oss till hotellet igen.

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-03-22 23:38:43

Fantastiska bilder på två underbara tjejer ♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefine

Sverige, 21 år. Får inte nog av att resa och har gjort allt ifrån att volntära i afrika, backpacka i asien och glassa runt på shoppinggator i europa. Gillar kärlek, vänskap, träning, foto, kläder, musik och allt sånt där. Bor för tillfället i en alldeles för liten stad och har alldeles för stora drömmar. Hoppas att inom en snar framtid packa väskan och ge mig iväg på nya äventyr i livet och kanske en dag hitta mig själv, eller något annat intressant.